Thursday, July 7, 2011

buku sejarah

mcm earliest blog that i wrote.... buku pertama aku.... iaitu buku sejarah atau HIStory....
buku lame yg da lame jadik sejarah....
buku yg ajar kite ttg ape yg telah berlaku....
mcm mane peristiwa tu berlaku...
bile ianya berlaku.....
siapa yg terlibat....
dah mcm konsep 5W 1H plak...
heheheh

buku pertama yg buat aku suke membaca....
buku pertama yg buat aku suke berkarya...
buku pertama yg buat aku paham ttg erti hidup.
buku pertama yg buat aku belajar tentang diri sendiri... ttg cita, cinta dan cerita....

buku pertama yg tak mampu aku buang...
buku pertama yg tak mampu aku bg pada org...
buku pertama yg tak mampu aku tinggalkan...
dan juga...
buku pertama yg sgt aku syg kan......

buku ni da selamat aku letak dalam plastik..
dalam kotak besi....
dalam kotak besar.....
dalam almari...
dalam bilik stor..
dan aku tak kan bukak da.....

tak sanggup...
nk tgk.. nk bace lagi.... sbb byk sgt flashback2 yg dok mai.....
its time to move on....
dan juga sbb buku ni klu dibiarkan dalam bilik ni...
ari2 aku akn belek......
klu buku ni dpn mate.... aku akn bace dan aku akn ignore buku2 lain....
aku tanak buku ni rosak....
aku juga takot buku ni koyak...
aku tanak tgk buku ni jugak....
sbb aku tau aku takkan mampu tinggalkan nye........


jadik...
aku letak dan simpan buku ni jauh2.....
aku harap mak tak korek bilik stor tu dan sepahkan kotak tu....
sbb aku tanak buku tu lagi..............
dan juga...
sbb skg.... aku nk bace buku2 lain.....
nk tmbhkan ilmu di dada.....
nk beli dan bace buku2 aku yg lain....

n yes.....
goodbye history!!~
and....
hello future......

i cry for the time that u were almost mine..
i cry for the memories i've left behind....
i cry for the pain, the lost,the old, the new...
i cry for the times.... i thought i had u....

No comments:

berat ideal saye!

LilySlim - Personal pictureLilySlim Fitness goals tickers LilySlim Exercise days tickers